Sunday, April 15, 2012

Bukan Kata Aku




Kita hidup di dunia ni sekadar menumpang saja. Buatlah yang terbaik untuk Pencipta kita. Yang terbaik tu kengkadang mungkin berat bagi kita, tapi Allah suka. Jadi kita kena ingat, kita hanya manusia biasa. Kita ni x sempurna.

Jadi orang perempuan ni, x susah sebenarnya nak masuk syurga tapi x susah jugak untuk masuk neraka. Kalau kita nak masuk syurga, kita taat pada Allah, taat pada suami kita. Kalau nak kenal suami yang baik, dialah yang ambik berat tentang diri kita, dia juga yang sibuk jaga kita. Kalau suami tu jahat, kita tetap akan tahu juga. Bila kita dibagi Allah suami yang baik, kita kena bersyukur. Jangan kita mula minta apa yang dia x mampu nak bagi atau lakukan.

Perempuan yang baik, bukan perempuan yang x pandai stop minta itu dan ini. Perempuan yang baik ialah bila dia sentiasa bersyukur dengan pemberian suami, sekalipun kecil saja pemberian suaminya. Sebagai manusia, kita patut bersyukur. Kalau nak merungut, semuanya boleh dijadikan sebab. X kahwin pun salah, berkahwin dengan lelaki bujang pun boleh jadi salah, apatah lagi berkahwin dengan suami orang! Mak aiii... Semuanya boleh menjadi kesalahan. Tapi kalau kita bersyukur, yang susah akan menjadi senang, yang berat akan menjadi ringan, insyaAllah!

Jangan suka merungut. Allah x suka orang yang x bersyukur. Merungut tu sama ja macam x bersyukur... Tepuk dada tanya imannn 



p/s : Aku sendiri x taw apa motif aku update entry cenggini. Hehehe, sekadar renungan bersama bah ni kiranya... Peace :D





^_^





2 comments:

  1. Thanks for the advice . tak sabar nak jadi isteri orang . umur baru 18 haha :P

    ReplyDelete
  2. bagus untuk renungan bersama..

    ReplyDelete

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb