Saturday, February 11, 2017

Hikayat Cinta Si Pematah Hati

Assalamua'laikum

Ini kisah Hikayat Cinta Si Pematah Hati. Siapakah Si Pematah Hati 💔? Dialah Rayyan Raiqarl 👨 yang membawa diri jauh dari keluarganya. Eh eh, tetiba terjumpa jodoh yang sudah berpunya. Warfeen Wardah 👩, kekasih hati 💓 Daniel Elhan. 

Rayyan ni suka sangat makan karipap pusing yang nenek 👵 si Warfeen buat. Pasai tu lah cover novel 📖 ni ada karipap pusing! Pahtu Warfeen teringat dengan kawan zaman dia kocik dulu kala. Ada sorang budak lelaki 👦 yang sangat suka makan karipap pusing neneknya. Mungkinkah budak lelaki tu adalah Rayyan? 😱


Jeng jeng jeng




Tapi, disebabkan 'sesuatu' Rayyan sanggup digelar perampas kekasih orang 👿. Yang penting, Warfeen mesti jadi isterinya! 😏

Ehhh, dah kenapa pulak cenggitu Rayyan? 


👆 ok, yang kat atas ni sinopsis aku 😁


Ni pula sinopsis novel:

WARFEEN WARDAH mempunyai impian untuk membina rumah tangga 🏠 bersama lelaki pilihannya, DANIEL ELHAN. Sayangnya, sekian lama dia menanti masih belum ada sebarang tanda di jari. Bukan kerana tak sabar menanti tetapi Daniel Elhan hanya pandai menabur janji hinggalah suatu hari dia bertemu dengan seorang lelaki...



RAYYAN RAIQARL... lelaki yang sentiasa membawa diri. Kecewa dengan rumah tangga ibu bapanya yang gagal membuatkan dia mengambil keputusan untuk tinggal jauh daripada keluarganya. Pertemuannya dengan Warfeen Wardah membuatkan dia jatuh cinta pandang pertama 😍. Sayangnya, gadis yang dipuja kepunyaan orang 😢. Pada awalnya, dia tidak mahu mengikut rasa hati. Baginya, dia bukan perampas kekasih orang!


"Betul... saya single lagi. Saya tengah tunggu awak jadi kekasih saya la..."

"Sorry... saya dah ada kekasih."

"Tak apalah. Saya tunggu awak putus dengan dia."

"Hah?"


Tapi segalanya bermula bila dia mengetahui siapa Warfeen Wardah yang sebenarnya. Rayyan nekad, bagaimna cara sekalipun... dia mahu memperisterikan Warfeen! Istilah perampas kekasih orang ditolak ke tepi. Dia tidak mahu ambil peduli asalkan dapat membalas dendam atas sakit yang tertanggung dalam hati.

Mampukah Warfeen Wardah mempertahankan tembok kesetiaannya kepada Daniel Elhan atau dia sendiri jatuh cinta dengan panahan cinta Rayyan Raiqarl? Siapa yang akan patah hati dan siapa pula si pematah hati?


"Tak apalah kalau saya bukan sayang awak... Cara mia, ti voglio bene..."

"Apa makna..."

"Honey, I love you so much. Sayang, saya sangat cintakan awak."








Hikayat Cinta Si Pematah Hati ni adalah novel kedua yang ditulis oleh E-Man Sufi. Novel pertama ialah 'Suami Yang Kubenci' dan novel ketiga pula 'Bukan Kerana Aku Tak Cinta'. 

Aku bagi 8.5/10 untuk HCSPH ni. Jalan cerita yang best biarpun novel ni tebal, sanggup ku baca hingga ke penghujung. Tapi disebabkan aku lagi suka BKATC, pasai tu aku bagi 8.5/10 ja 😁

Disebabkan jalan cerita 'Suami Yang Kubenci' best, jadi aku tak ragu-ragu nak beli HCSPH ni. Begitu juga dengan BKATC. Cover novel E-Man Sufi ni pon bersangkut paut dengan cerita.

Suami Yang Kubenci: cover burger.
HCSPH: cover karipap pusing.
BKATC: cover lelaki bertatu.




Harga:
RM35 sm, RM38 ss

Novel ni bakal dibuat drama. So, korang rasa siapa pelakon yang sesuai untuk memegang watak dalam novel ni? 😏



24 comments:

  1. nasib baiklah tajuk bukan tipikal novel2 yg diangkat ke drama sekarang, baru rasa tertarik, nak ushalah dekat kedai buku nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. unikkan tajuk 😄 mmg best tahap 8.5/10 novel ni. lgpun dia selitkan jg watak dr novel dia yg lain.

      Delete
  2. Pelakon yang sesuai mestilah syed. eh eh eh hahahaha.

    ReplyDelete
  3. jhahahhaha . tajuk fuhh .. aril dh follow blog ni .. jom follow aril balik ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tajuk smart, story best, cover cantik 😄

      Delete
  4. Lama dah tak baca novel sejak ada adaptasi ke drama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. novel ni pun bakal adaptasi drama juga 😄

      Delete
  5. aril x minat NOVEl, hahaha .. walaupun dkat bilik penuh dngan buku .. hmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. x minat baca novel xpa, yg pntg minat mbaca 😄

      Delete
  6. Dah lama tak habiskan satu buku..ermm kena starr semula ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpa, baca sikit2 lama2 x sedar dah abis baca 1 buku 😄

      Delete
  7. Salam Singgah

    Nice review untuk novel..walaupun saya sendiri dah lama tak abca novel sejak kerja.

    http://radenotion.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpa, utamakan kerja sbb itu penting. baca novel adalah sampingan 😄

      Delete
  8. kadang kadang xsempat baca, tup tup dah kuar kat tv hehehe. tu yg jadik malas nak membaca adehh hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy x beli novel yg x menarik minat sy, tp sy support la kalau diadaptasi ke drama. kengkadang novel x best tp drama best.

      Delete
  9. sy syuka lakonan rita dan ady putra mcm dlm adam dan hawa... so both of them kot sesuau utk pegang watak ni hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adam & Hawa pelakonnya Aaron Aziz & Nadya Nissa. Ady Putra & Rita drama Sehangat Asmara 😊 dorg ada 'kimia' kan 😄

      Delete
  10. macam best je. tak pernah baca lg novel E-man sufi ni. saya suka novel Rehan Makhtar dgn Siti Rosmizah. novel Suamiku yg kubenci mcm pernah dgr kat penulisan2u pulak. mcm pernah baca kat situ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suami yg kubenci memula sy baca kat penulisan2u. Bila rasa best, sy x ragu2 terus beli 😄 Nama heronya Uwais. Novel Siti Rosmizah pun best. Bnyk jg sy kmpl kat rumah ni

      Delete
  11. Lama dah tak baca novel.
    Dulu rajinlah time kerja travel KL-Sban-KL baca dalam komuter

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpa, bila ada masa lapang blh baca 😄

      Delete

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb