Friday, April 20, 2012

Alhamdulillah , Saya Sangat Beruntung





... " Beruntungnya Saya Punya Rahim! Beruntungnya Saya Seorang Wanita ♥ " ...


♥ Dia bekerja dengan Allah swt... jadi 'kilang' manusia. Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh... 7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah swt anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

♥ Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati tapi, cuti yang Allah swt beri sebab dia bekerja dengan Allah swt... Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang... sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga nafas terakhirnya...

♥ Satu lagi berita gembira untuk wanita, sepanjang dia mengandung Allah swt sentiasa mengampunkan dosanya... lahir saja bayi, seluruh dosanya habis... Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali Allah swt. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid... Allah swt izinkan terus masuk Syurga... Untuk orang kafir dia tak dapat masuk Syurga tapi Allah swt beri kelonggaran seksa kubur.

♥ Untuk peringatan semua wanita yang bersuami: | Seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung. |

♥ Di akhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan Pahala x-tra yang banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari... Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat, dia tak nak masuk syurga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga. Di dunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung ( macam itik ) terhadap suami dia tak akan dapat pahala x-tra ini.

♥ Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat di dalam dan di luar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain.

| Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah swt agar tidak derhaka denganNya. Dan semua lelaki fahami hati naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA... |

Sumber: Aunty FB





^_^






19 comments:

  1. bertuahnya kita kan..
    wanita mudah masuk syurga..serta mudah masuk negara..

    maka, moga dgn rahmat ALLAH..moga kita dilindungi ALLAH.

    amin..!

    ReplyDelete
  2. Itulah kelebihan wanita di mataNya...

    ReplyDelete
  3. syukur alhamdulillah:)
    beruntung jd wanita

    ReplyDelete
  4. yeayy ! untungnya jdi prempuan kan :')

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah. beruntung kita ni kan. ;)

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah...syukur...gnakan la krniaan tu sbaiknya...=)

    ReplyDelete
  7. bangganya sy menjadi wanita..:)

    ReplyDelete
  8. Selangkah anak perempuan keluar rumah tanpa menutup aurat, ayahnya dah dapat dosa. Kadang2 rasa gementar nak bergelar suami & ayah. Hehe! :D

    ReplyDelete
  9. Pernah baca di fb.memang beruntung dan bertuah perempuan ni :-)

    ReplyDelete
  10. faizah bangga menjadi wanita .

    :D

    ReplyDelete
  11. Bangganya jadi seorang wanita kankan ? Saya setuju !

    ReplyDelete
  12. awak telah di tag http://diariesaya.blogspot.com/2012/04/segmen-blogwalking-follow-by-hajar.html

    ReplyDelete
  13. b'syukur la dilahirkan sebagai perempuan.

    kalau lelaki pon, b'syukur la..^^

    ReplyDelete
  14. alhamdulillah syukur..bangga saya jadi wanita..;)

    ReplyDelete
  15. beruntung korunk...hehehe....

    ReplyDelete
  16. Seindah hiasan adalah wanita solehah :)

    ReplyDelete

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb