Sabahan Blogger

Thursday, April 20, 2017

Pulangkan!

Assalamua'laikum

Bercuti ke luar negara dengan pakej promosi 😉 Tempah sebelum 01 Mei 2017 😱
👉 Klik sini 👈

Ingat lagi dengan cerita seram 'Pontianak Harum Sundal Malam'? Meriam bila jadi pontianak selalu sebut 'pulangkan, pulangkan'. Biar dah jadi pontianak, tetap memburu si pencuri yang mengambil hak milik dia. 


Ni kesemua novel Siti Rosmizah 📖. Semua novel dia aku dah baca 😍 Sebab terlalu best, aku beli setiap novel Siti Rosmizah. Alhamdulillah, semua dah dalam simpanan kecuali novel 'Lafazkan Kalimah Cintamu'. 

Tapi dah masuk setahun lebih, hanya ada 2 novel Siti Rosmizah dengan aku. Mana pergi yang lain? 😡 Dah pinjam, tak reti nak pulangkan semula!

hakak Meriam merayu pulangkan novel NourAdieb 😢

Apa, taknak pulangkan??? 😠😠😠

hakak Meriam dah murka ni!!!

gedebush gedabash 👊👊👊 hambek ni tumbukan padu dari hakak meriam 😏 dah tahu pinjam barang orang, pandailah pulangkan kembali pada tuannya! 

Kepada sesiapa yang ada hobi suka pinjam barang orang tapi tak pulangkan semula kepada tuannya, mohon bawa-bawalah sedar diri tu k 😒 Jangan terus jadikan hak milik sendiri. Tak tenteram hidup kau 7 keturunan dihantui hakak Meriam 😡

50 comments:

  1. ooo suka baca novel rupanya...sy suka beli novel suriryana hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat sangat sangat suka baca novel 📖😍 Novel Suri Ryana pilihan kakak sy 😉

      Delete
  2. Salam Khamis.Menyinggah bila ada kelapangan. Anak2 KA pencinta novel2 ni. Teringat mariam si pontianak tu yg adik takutkan masa kecik2 dulu he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh 😄 Lain orang lain keseramannya kan

      Delete
  3. Tulah, ada orang suka baca aje, tak suka beli.
    Bila pinjam tak tau nak pulang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pinjam boleh, tapi tolonglah lepas pinjam tu jangan buat macam harta sendiri. Tak reti nak pulang 😢

      Delete
  4. Siapa yg tak pulangkan akan di hantui malam nanti. Baik pulangkan. Hehe. Syg kan kalau novel kita xde dalam simpanan. Rugi rasanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat2 rugi kak Ana. Apatah lagi bila kita bersusa payah nak dapatkan novel tu 😢

      Delete
  5. suka jgk beli novel tp jrg baca..banyak yg masih berbalut lam plestik..hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ni, sy cuma beli novel hasil dari penulis favorite 😉 Jadi, memang akan baca 😄

      Delete
  6. HAHAHAH! adoi..memula kan serius ingat ni review movie ke ape. Rupa-rupanya ade kisah di situ. Yerla kan..sesetengah orang memang acuh tak acuh ajer bab pinjam meminjam ni. Kadang kita segan kan nak mintak. Huhuhu...Tapi kalau dah lama sangat TERPAKSA juga lah cakap elok2 ..suruh pulangkan. Kalau tak nanti bertukar jadi Mata dalam gambar kat atas tuh. Eeee,,,seram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiap kali jumpa, tiap kali tu juga dia cakap "nanti aku pulangkan". Sampai sekarang x pulang2 😢 Sesat agaknya

      Delete
  7. assalamualaikum..
    memang geram kan bila ada yang pinjam tapi tak tau nak pulang. dah la kita yang bersusah payah membelinya...
    Ketahui Tahap Kesihatan Melalui Najis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waa'laikumussalam...

      Sangat2 menggeramkan dengan si peminjam tu. Grrr 😠

      Delete
  8. memang best ceritanya...seram pun nak tgk juga.

    ReplyDelete
  9. Itu yang tak gemar nak bagi orang pinjam novel... dah pinjam simpan jadi hak milik sendiri pulak. Saya pernah bagi kawan pinjam novel penulis favourite saya... Lama jugak dia peram, last2 saya sendiri pergi tanya dan nak balik novel tu... mcm tu je caranya Nour... kalau didiamkan, lama2 nanti sipeminjam jadikan hak sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah pernah buat macam tu, dia cakap nanti nak pulangkan. Mungkin waze rosak, tu yang sampai sekarang tak sampai dengan sy lagi novel2 tu 😠 Dah lah novel favorites 😭

      Delete
  10. sayanglah dah pinjam taknak pulangkan, akak pun banyak dah novel2 yang jadi hakmilik orang lain, pinjam tapi dorang tak pulangkan..mau juga jadi macam tu "pulanggggkaaannn..."

    ReplyDelete
  11. YA ALLAH.. KENAPA GAMBAR2 TU LAWA SNGAT.. ADA YANG PART MATA SAJA TU.. ALLAHU... TERCABUT JANTUNG NIH..

    Hye, jom datang baca post baru AMERZING || http://ameridzuan.blogspot.my/2017/04/men-minimalist-fashion.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahahahaha, lawalah sangat Amer 😂

      Delete
  12. tu yg cuak nak bagi org pinjam novel ni..dh baca tak reti nk pulangkan atau lebih buat jd harta sendiri..

    ReplyDelete
  13. saya terbaca entry ni pukul 2.58 pagi pastu ternampak pulak mata seram tu..

    ReplyDelete
  14. Memang ramai yang jenis macam ni, pandai pinjam tak pandai "PULANGKAN"...kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takda rasa segan tak pulangkan barang orang 😒

      Delete
  15. sy pun ada kwn yang mcm ni, suka pinjam barang tp x reti nak pulangkan balik, memang panas betulla,

    ReplyDelete
  16. ramai orang cenggini kan. suka pinjam tapi tak pulangkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nauzubillahmizalik, moga kita tak tersenarai dalam golongan orang yang suka meminjam tapi tak pulangkan balik

      Delete
  17. Tu lah salah sebab tak nak bagi pinjam tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ni nak sorok r novel tu 😒

      Delete
    2. Adieb, sy kan sampai buat peraturan - nak baca boleh, pinjam tak boleh, kalau nak baca, baca skrang sampai habis. Hahahaha. Sebab dah banyak sgt novel sy hilang - org tak pulangkan.. Soobs... Sobbs..

      Delete
  18. wow! deep nya entry ini. semoga si dia memulangkan semula barang itu pada awak k. btw, filem pontianak harum sundal malam tu saya suka sangat, tengok berkali-kali pun tak jemu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameeen, harap2lah macam tu 😢 Kan, best filem PHSM ni 😄

      Delete
  19. Harap org tu pulangkn la novel2 yg dipinjam tu.

    ReplyDelete
  20. EEE... Tanjat gegirl!!! Haiihhh... HANTU betuiiii siapa yang pandai pinjam tak pandai pulang tu. Tampar nak? Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhahahahha, tanjat r 😂 Tak rasa nak tampar, nak gedebush gedabash ja 👊 wkwkwkwkwkwk

      Delete
  21. Gambar last tu klakor. hahaha
    Tapi, setiap kali baca pulangkan memang ingat cerita ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terjumpa gambar tu time godek2 di google 😂

      Delete
  22. terkejut bukak2 je kat entry ni, ada gambar2 pontianak harum sundal malam..dah la ahkak ni penakut..sensorang pulak tu kat bilik ni..laju2 scroll sampai bawah..komen je terus..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga-jaga, ada yang memerhati 😏👀👻

      Delete
  23. baca entry ni tingat news yg baru sy bc td... psl SR saman ziela jalil ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada jg sy baca pasal saman tu d fb ☺

      Delete

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb