Monday, January 9, 2017

Masjid Beijing, Rantau Panjang

Assalamua'laikum

Orang Kelantan atau yang pernah pegi Kelantan mestu tau kan Masjid Beijing yang kat Rantau Panjang tu... 😉

Alhamdulillah, dapat juga aku jejakkan kaki ke masjid ni 😁. Otw nak pi Rantau Panjang, rugi plak kalau tak singgah. Kembang kempis hidung bangga dapat jejakkan kaki kat Masjid Beijing ni 👃

Masjid Jubli Perak Sultan Ismail Petra ni sebuah masjid yang unik sebab menggabungkan senibina Cina dan Islam yang menyerupai Masjid Niujie, yang berusia lebih 1000 tahun 😱. Sebab tu dipanggil Masjid Beijing 😍

Korang yang nak singgah masjid ni, boleh la guna maps atau waze. Aku x hafal jalan kat sana 😢. Yang penting masjid ni berdepan dengan kedai hijau macam dalam gambar tu 😁


tak janji pun pakai baju ungu 😂 dah macam rombongan budak skolah 







14 comments:

  1. Time sis ke KB xsempat nak ke sini. Harap ada rezeki jugak nnti. InsyaAllah :)

    ReplyDelete
  2. Salam kenal, rasa macam first time singgah sini. Hihi
    Ha'ah laa semua pakai purple, kuatlaa chemistry korang. :p

    ReplyDelete
  3. Pernah dengar, tp x pernah sampai sane lagi, huhu~

    ReplyDelete
  4. salam,hehe..itulah ingatkan rombongan mana2.
    Kita belum pernah lagi jejak kaki ke Kelantan. Tapi teringin juga nak ke sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waa'laikumussalam, insyaAllah nnt blh p 😉

      Delete
  5. salam cik youngest billionaire tuuh.,
    wak dh byk kali gak dtg singgah solat sini, tapi masaelahnye PROBLEM - air wuduk selalu takdok., huhu2

    ReplyDelete
    Replies
    1. waa'laikumussalam, ameeen youngest billionaire 😁 aritu singgah ja, x pasti plak pasal air tu

      Delete

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb