Monday, January 9, 2017

Masjid Beijing, Rantau Panjang

Assalamua'laikum

Orang Kelantan atau yang pernah pegi Kelantan mestu tau kan Masjid Beijing yang kat Rantau Panjang tu... 😉

Alhamdulillah, dapat juga aku jejakkan kaki ke masjid ni 😁. Otw nak pi Rantau Panjang, rugi plak kalau tak singgah. Kembang kempis hidung bangga dapat jejakkan kaki kat Masjid Beijing ni 👃

Masjid Jubli Perak Sultan Ismail Petra ni sebuah masjid yang unik sebab menggabungkan senibina Cina dan Islam yang menyerupai Masjid Niujie, yang berusia lebih 1000 tahun 😱. Sebab tu dipanggil Masjid Beijing 😍

Korang yang nak singgah masjid ni, boleh la guna maps atau waze. Aku x hafal jalan kat sana 😢. Yang penting masjid ni berdepan dengan kedai hijau macam dalam gambar tu 😁


tak janji pun pakai baju ungu 😂 dah macam rombongan budak skolah 







16 comments:

  1. Time sis ke KB xsempat nak ke sini. Harap ada rezeki jugak nnti. InsyaAllah :)

    ReplyDelete
  2. Salam kenal, rasa macam first time singgah sini. Hihi
    Ha'ah laa semua pakai purple, kuatlaa chemistry korang. :p

    ReplyDelete
  3. Pernah dengar, tp x pernah sampai sane lagi, huhu~

    ReplyDelete
  4. salam,hehe..itulah ingatkan rombongan mana2.
    Kita belum pernah lagi jejak kaki ke Kelantan. Tapi teringin juga nak ke sana.

    ReplyDelete
  5. salam cik youngest billionaire tuuh.,
    wak dh byk kali gak dtg singgah solat sini, tapi masaelahnye PROBLEM - air wuduk selalu takdok., huhu2

    ReplyDelete
    Replies
    1. waa'laikumussalam, ameeen youngest billionaire 😁 aritu singgah ja, x pasti plak pasal air tu

      Delete
  6. Cantik sangat senibina dia.. Semoga satu hari nanti akan sampai disini..

    ReplyDelete

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb