Tuesday, November 24, 2020

Second Miscarriage

 Assalamua'laikum


Macam biasa, mentua aku yang perasan aku berbadan 2. Tiap petang aku exercise tapi perut makin buncit, berat makin naik πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ Mentua aku pun x bagi dah buat keja berat. So, aku pun check UPT tapi 1 line terang, 1 line kabur yang tersangat kabur. Sampai 4x aku test, kali ke4 baru double line yang terang 😍😍😍


Sebelum ni, aku keguguran 25/08/2020. Sedih yakmattt weyh 😭😭😭 Boleh baca DI SINI. Sekali lagi, 13/11/2020 aku keguguran. Padahal time check up 2 hari sebelumnya, doc cakap kemungkinan kembar. Time tu spotting. Jumaat tu, memang aku baring depan TV. X banyak gerak. Time tu la perut cramp. X lama, rasa sakit yakmattt dan aku tawakal ja 😭😭😭



Bila dah kuar dalam jam 1 lebih, aku bawa laki pi klinik yang berdekatan. Terus kena antar pi Hospital Likas sebab incomplete miscarriage. Doc di klinik risau tumpah darah. Sebelum masuk emergency, kena swab test. Astagaaa, sudah aku sedih tambah duka lagi sebab punya sakittt tu swab. Macam mau kuar air dari telinga & mulut. Mimpi buruk betul 😭😭😭


Dalam jam 9 malam baru aku dapat balik, x admitted sebab keadaan aku normal sudah. Cuma beberapa hari ni tetiba aku rasa down. Cemburu... Boleh baca DI SINI.



Sekarang, aku lebih suka diam dan sibuk dengan keja walaupun WFH. Xda keja, main game. Lebih suka menyendiri πŸ˜”πŸ˜”πŸ˜”












20 comments:

  1. Oh rupanya cemburu pasal ini.
    Insya Allah harap selepas ini berhasil untuk dapat anak.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum. Allahuakbar, berat ujian awak. yang pastinya awak dah ada anak syurga untuk tarik tangan awak di sana nanti. teruskan berfikiran positif, ada hikmah tersembunyi. Semoga Allah rezekikan kita anak yg soleh solehah, Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waa'laikumussalam, ameeen. terima kasih awak! πŸ’‹

      Delete
  3. semoga apa yang berlaku ada hikmahnya. dan Allah gantikan dengan rezeki lain lepasni. Take care

    ReplyDelete
  4. Sabar yea, sis.. Insha Allah, satu hari nanti awak akan dapat menikmatinya.. Semoga awak tabah dalam menghadapi dugaan nie dan anggaplah semuanya adalah hikmah daripada Allah.. Yang penting, selalulah bersangka baik dengan Allah.. Take care..

    ReplyDelete
  5. Sorry to hear that. Be strong & take care

    ReplyDelete
  6. banyak bersabar ye dik, jangan duduk sorang-sorang... doa banyak2 moga di berikan kekuatan dan kesabaran... insyallah ada rezeki nanti

    akak pun dah pernah rasa 2 kali keguguran, memang rasa sedih tapi jangan layankan sangat buat mcam biasa je

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah, ameeen. terima kasih kak! moga Allah terus berikan kekuatan & kesabaran buat kita 😊

      Delete
  7. Sabar ya. Ada hikmah yang menanti.

    ReplyDelete
  8. kata org belum ada rezeki anak maknanya Allah nak kita lbh berbakti kpd suami... insya allah pasti rezeki tu akan smpi bla tiba masanya

    ReplyDelete
  9. Salam Takziah.
    Jaga diri dan fikir positif ye. Semoga Allah gantikan dengan rezeki yang lebih baik. Aaaminnn

    ReplyDelete

Assalamua'laikum
Jangan lupa tinggalkan jejak anda di sini

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb