Friday, November 11, 2016

Makanan Kegemaran

Assalamua'laikum

Dulu time skola rendah selalu main tukar-tukar biodata. Biasalah, budak-budak 👧. Pastu kat biodata tu, mesti ada yang tulis pasal makanan kegemaran 🍜. Majoriti yang bajet soleh solehah buat 'masakan mak'. 😒


Aku tak, aku pi tulis nasi ayam, rojak, soto. Pastu ada la yang tak sayang mulut pi cakap aku ni anak derhaka. Tak pilih masakan mak sebagai makanan kegemaran.


Ehhh, helo!!! Kuajaq betoi la orang tu! Yang cakap tu plak hari-hari berlari pegi kantin beli soto!

Tu memori kecik-kecik dulu. Dah besar ni, jarang dah mama masak kat uma. Tugas memasak ni adik aku yang amik alih. Aku? Malas nak masuk dapur. Kah! Tugas aku kemas rumah lerrr

Aku paling suka makan ikan goreng adik aku. campur dengan sambal belacan, memang perghhh! Dahlah rangup, kriuk kriuk macam kopok. Dah jadi favorite dah sekarang ni! Tapi, kenapakah harga minyak masak naik???

K bye!




2 comments:

  1. Hahaha..
    Samalah kita pun tak penah bubuh masakan mak sebagai feveret..
    Tapi sebenarnya memang masakan mak lah yg terbaik walaupun sekadar telur goreng.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, tp nyampah jg la dgn bebudak yg bajet tulis makanan mak tp yg x tulis dkutuk anak derhaka

      Delete

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb