Thursday, May 3, 2012

Update Sepuas Hati


sumber): paci google

Wahhh, tak sangka pesta kaamatan peringkat negeri dibuat dekat pekan Kuala Penyu. Dekat dengan rumah aku. Tak juga dekat sebenarnya, ambik masa dalam 20 minit dari rumah ke pekan. Aku sebagai warga tulen Kuala Penyu of cause arr pegi pesta tu. Jalan-jalan cuci mata di hujung minggu. Pesta tu tak silap aku mula 26 April sampai 1 Mei. Fuhhh, lamanya. 



Hari selasa aku 1 family pegi pekan KP. Pagi tu cuaca redup, berdoa aku puas-puas supaya hari tak panas. Bila sudah jam 10, matahari pun terpacak atas kepala. Adoiii , panas tahap... ntah tahap apa. Yang penting, panas... sabar jak lah .

Aku konon mau tengok persembahan 7 jenis tarian dekat dewan. Alahaiii, dengar bunyi muzik ja lah aku. 
Di luar dewan tu pun sudah sesak, apalagi dekat dalam.

Terus aku pegi menyibuk dekat pondok persatuan bisaya ni mengubat hati yang lara, cewahhh. Bangsa aku ni, hehehe... 
Yang bestnya, dapat makan kelupis. Free pulak tu. Nyum-nyum, kenyang perut
Cayalah, memang sedap. Cicah dengan rendang daging, rendang ayam, serunding... perghh... Makaseh maci-maci sekalian :P

Pastu, aku pegi round satu padang. Rajinkan aku. Sempat jugalah snap-snap sikettt
Hadoiii, jealous tengok bebudak tu main. Macam mau join :D

*baju hijau: yang membesarkan aku adik-beradik, cari nafkah
*tudung puteh: yang susah payah melahirkan aku :D

Mama jeling dewan sebenarnya tu, maw masuk tengok orang menari :P

Aku suka buli dia, satu-satunya adik pompuan aku

Hari ni juga, birthday bapa aku. Jom nyanyi sama-sama :P

Allah selamatkan Bapa
Allah selamatkan Abi
Allah selamatkan Ayah
Allah selamatkan Walid
Allah selamatkan Daddy
Allah selamatkan Abah...




p/s : Sedangkan panas di dunia ni pun aku dah tak tahan, apalagi panas di padang masyar. Ya Allah, ampunkan dosaku~
^_^

3 comments:

  1. best nyer dpt tgk pesta menuai..bila la HM dpt p tgk pesta menuai ni

    (^________^)

    ReplyDelete
  2. amboih.... entri balas dendam ni....
    wahhhhh nnt nk g sabah lah...... =D

    ReplyDelete
  3. gila eh, jam 10 suda mcm tengahari? nevermind, tau suda mana, dekat kuala penyu rupanya~ :P

    ReplyDelete

Assalamua'laikum
Jangan lupa tinggalkan jejak anda di sini

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb