Saturday, January 23, 2021

Ikan Masuk Syurga

 Assalamua'laikum


MIL aku sakit, so duk rumah cuti 3 bulan. Nasib baik rumah ipar aku selang serumah ja. Jadi, cucu2 MIL setiap pagi datang la belajar di rumah. Setiap hari dorang akan belajar subjek yang berlainan.

Bila tiba turn subjek Sains...

Jeng

Jeng

Jeng

Situasi 'pencemaran sungai'

gambar cedok dari gugel


MIL: Apakah kesan pencemaran sungai? (lebih kurang macam ni soalan MIL)

Cucu: Ikan mati

MIl: Jadi, kalau ikan mati?

Cucu: Ikan masuk syurga! (jawab dengan penuh yakin weyh!)

Sikit lagi aku ketawa guling2 weyhhh πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ Siyes, x aku dapat tahan ketawa





Sekian cerita ringkas pasal ikan 😜






22 comments:

  1. Hehe. Bukan semua haiwan masuk syurga.
    Baru semalam dengar kuliah pasal anjing Ashabul Kahfi- berdasarjan surah al-Kahfi masuk syurga.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Tu la πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ Berdekah kami ketawa

      Delete
  3. Budak-budak tu bersangka baik. Hihi. Nice try! :)

    ReplyDelete
  4. Alolo comel je cucu nenek jawab :D

    ReplyDelete
  5. ni mesti cikgu kt tadika beritahu��

    ReplyDelete
  6. comey je jawapan cucunya ya..tapi realitinya cucu tu faham apa maksud mati dan masuk syurga :)

    ReplyDelete
  7. ada sesetengah binatang akan masuk syurga.. budak2 mcm tulah jawapan penuh jujur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, tapi jwpn jujur yg lawak πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Delete
  8. haha. betul jugak jawapan dia tu. terhibur layan budak-budak ni

    ReplyDelete
  9. Hahaha budak-budak jujur betul jawapan yang dia bagi.

    ReplyDelete
  10. lawak betul ni. kalah raja lawak kat TV

    ReplyDelete

Assalamua'laikum
Jangan lupa tinggalkan jejak anda di sini

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb