Wednesday, July 28, 2021

Istanbul Aku Datang

 Hai, assalamua'laikum 😘


Aku muncul kembali setelah hilang dari radar. Padahal posted sebelum ni tobat menghilang, azam baru mau aktif berblog. Konon! 🙏


Setelah hampir seribunamplohdua hari x dapat tingu tv di rumah sendiri, last2 aku surrender pi beli cabel hdmi untuk sambung laptop ke tv 💻📺 Aku sebenarnya mau pasang unifi di rumah sebab x tau plan internet apa yang ngam di kawasan rumah ni, bila dah ada unifi baru beli long tv. Tapiii, penat la menunggu 😔 Sesungguhnya aku bukan orang yang penyabar! Mau ambil celcom, line nyawa2 ikan. Digi? Hidup segan mati x mau. Maxis & umobile? X wujud langsung! Hampehhh! Seksa zahir batin mencari line jo 😭 Lagi susah kalau mau PdPR perghhh padahal xdala hutan sangat kawasan rumah aku ni 


So, tutup cerita. Sambung balik cerita yang berkaitan dengan tajuk. Istanbul Aku Datang, dah duaplohribu kali tingu pun tetap x bosan. Tapi kali ni tingu dengan laki, jadi maciam terlebih fokus pula 😂😂😂 Aku bukan nak ulas pasal sinopsis. No no no. Kemon la. Tapi aku mau ulas dengan apa yang aku fokus 😂


1. Style rambut Beto. Siyes aku rasa smart gila sampai aku pujuk namplohjuta kali suh laki buat rambut camtu 😂 Jatuh cinta weyhhh 😍😍😍


2. Awal cerita time si Beto selalu 'panas' dengan si Lisa, gaya dia maciam Khaby Lame 😂😂😂 Punya la aku perah otak tadi mengingat gaya dia maciam siapa 😆 Kalau x tau siapa Khaby Lame, search laaa 😝

3. Dressing Lisa serupa eskrim paddle pop yang colourful tu. Tapi siyes comei ja aku tingu. Aku x keji pakaian Lisa. Maksud aku, even dressing paddle pop tapi x menjelekkan Lisa. Haaa gittu! Mau juga try tapiii... xda keyakinan!

4. Hair band Lisa yang pelbagai 😍😍😍 terus aku buka shopee k 😂 Mau juga hair band santek comei maciam Lisa. Pakai untuk buat laki sentiasa terpikat. Ecehhh!!!

Nak juga tempek poster filem ni, tapiii gambar Lisa x bertudung. Aku ni lagi pemalas edit 😜
So, uollls yang pernah layan Istanbul Aku Datang rasa best ke idok cerita ni?





xoxo
AdiEb

10 comments:

  1. Tidak habis tengok. Tapi tahu Lisa kena tipu sewa rumah kan.

    ReplyDelete
  2. ni antara cerita melayu yg paling best. start dari tgok istanbul aku datang ni saya suka megi asam laksa xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn, sama la 😂 kompom ada stok megi asam laksa d uma

      Delete
  3. Best2, crita dia tgk byk kli pun xpa, jhat tomok curang! Cian lisa susah2 mai istanbul nk buat surprise..

    ReplyDelete
  4. dah beberapa kali dah tengok cerita ni...tapi kalau ada kesempatan memang tengok lagi.

    ReplyDelete

Assalamua'laikum
Jangan lupa tinggalkan jejak anda di sini

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb