Thursday, September 8, 2016

Antara Masalah Besar Bebudak Hostel

Assalamua'laikum

Ni lah salah satu masalah bebudak yang tinggal di hostel. Macam mana aku tau? Aku tau la sebab aku pun selalu buat. Wkwkwkwkwkwkwkwk *gelakejam


Sekolah menengah:

Kat asrama skola dulu semua ampaian kain kat bawah. Biar kau duk tingkat empat, memang xda ampaian disediakan macam dalam gambar. So, kalau dah otak tubal tu memang buat ampaian sendiri. Jemur baju kat besi tingkap. Siap tumpang besi tingkap bilik sebelah. Muehehehehehehe.

Antara yang boleh menyebabkan histeria:
  • besi tingkap penuh dengan pakaian
  • budak bilik sebelah tumpang menjemur (padahal aku selalu buat, kahkahkah)
  • bila baju ditindih dengan pakaian yang dinila biru (sebab trend bebudak skola aku dulu suka nilakan baju seterang-terangnya, dah nak setanding colour baju pengawas skola)

Dan, yang sangat-sangat boleh histeria melampau bila kau baru balik asrama maybe dari masjid or dewan makan untuk minun petang, tetiba dimandikan air dari tingkat atas. colour putih xpe, kalau yang colour nila tu??? kahkahkah, aku pun selalu buat ni XD

Sebabkan bilik mandi & tandas kat hujung dan bilik kau pulak di tengah-tengah, memang rasa malas lah nak jalan. Jalan terdekat, curah je la air tu p bawah. Nasib koranglah yang pernah jadi mangsa air hujan baju. Bukan aku sorang je yang buat, mangsa air hujan batu pun buat sekali. wkwkwkwkwkwkwk

Hostel kolej:

Haaa, hostel kat Aloq Setaq ni bagus sebelum pindah pi Kola Ketil. Sem 1 aku duk tingkat 3, jemuran plak depan bilik. Ehehehehehehehe, memang yang duk tingkat bawah lebih-lebih lagi yang ngam-ngam bawah bilik aku. Memang kain korang xkan selamat. Nasiblah budak tingkat 4 x pernah buat macam yang aku buat. 

Sebab cuaca memang panas, so aku malas nak perah kain lelebih. So, perah ala kadar then jemur. Nasib korang lah yang duk bawah bila air baju aku menitis! Ada je mesin basuh di tingkat 1, tapi aku kan rajin! Lagipun mesin tu kena bayar RM2! 2 henggit tu boleh beli nasi lemak 2 bungkus tau! 

Kengkadang bila aku rindu zaman skola, haaa. datang dah perangai syetonnirrajim aku. Lepas jemur kain tu, kengkadang aku curah baki air pi bawah. Sape yang otw nak pi kelas, kalau basah minta maaf la erk. kahkahkahkah

Nasiblah sem 2 & 4 duk tingkat empat. Sem 3 je duk tingkat 2. Tapi, x pernah lagi aku jadi mangsa air menitis. Ahahahahaha

Sekarang, tobat dah! x mau buat dah. k bye! 



5 comments:

  1. hahahahaha. ya allah, jahatnyaa :D nasib baik dah tobat dah sekarang :D

    ReplyDelete
  2. Kita dulu masa di asrama beli plastik alas meja cover kain. So siapa buat pedajal memang tak jadilah..btw tak baik buat macam tu tau. Sian orang kalau itulah pakaian yang dia ada nak pakai bila dah kering.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian jg tp... dah perangai syetonirrajim muncul. ehehehehehehe

      Delete
  3. hahaha akak pn sama yg cuci kain tu

    ReplyDelete

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb