Monday, April 14, 2014

S To The A To The H To The A To The B To The A To The T

Assalamua'laikum

"Ukhuwah itu bukan terletak pada pertemuan
Bukan terletak pada manisnya ucapan di bibir
Tetapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya..." -Imam alGhazali

Friendship is not how u forget, but how u forgive
Not how u listen, but how u understand
Not how u see, but how u feel
Not how u let go, but how u hold on

P.E.R.S.A.H.A.B.A.T.A.N
X akan cair dimusim panas
X akan beku dimusim dingin
X akan luruh di musim hujan
Tapi akan sentisa mekar
Walaupun bukan dimusim bunga

Jangan sesekali tinggalkan kawan untuk memiliki cinta seseorang...
Cinta boleh DICARI tapi kawan tiada GANTI 😱

Sahabat yang baik itu satu anugerah, x perlu yang berserban mahupun yang berpurdah. Cukuplah yang selalu mengingati Allah dan membimbing kita ke jalan Allah. Jika menemui sahabat seperti ini, hargailah dia sebaiknya 😃

Kita kawan biar ikhlas...

Tapi, kadang kadang yang kita panggil kawan tu lah yang kita x boleh nak percaya sangat

Khas buat si dia sahabatku yang banyak bersabar, terasa hati, menjaga hati aku dan yang sewaktu dengannya...

Aku telah pun sedaya x melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin berderai bagailan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku...

Oh Tuhan...
Tunjukkan ku jalan untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkanku kerana melukaimu
Moga ingatan ukhuwah yang dibina ke akhirnya...

Rasa takut kehilanganmu
Kini menjelma menjadi nyata
Ku x bisa menghindar...
Kata maaf x bisa menebus
Atas segala khilafku padamu
Kau merasa dibonekakan
Kau putuskan untuk pergi...
Ku coba tersenyum saat kau pergi
Meski lara hati menangis melepasmu
Andaikan kau tahu, kau sahabat yang sebenar benarnya S.A.H.A.B.A.T
Ingin rasanya aku memelukmu tuk terakhir kali sebelum kau pergi
Namun ku takut x mampu menahan air mataku...







😔😔😔😔😔😔




2 comments:

  1. test test. dh bertahun tak buh komen kat sini. hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, selamat kembali! jujur, tertunggu2 gak komen dr @9n0L4 :D

      Delete

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb