Friday, December 14, 2012

Shopping

Alooha bloggers ! 

Apa perasaan korang kalau barang barang korang di asrama hilang ? Sedih tahap mau menangis air mata darah ? Atau marah tahap mau hantuk hantuk kepala sendiri di bantal ? Ataupun redha jak .... Perasaan aku ? 
Ada kisah yang mau diceritakan ...
Bukan cerita dongeng dulu kala ...
Tapi cerita hati yang lara 
Alkisah anak dara Abdullah yang diberi nama Nurul Adibah a.k.a "Nour Adieb"
Habis saja cuti semester , aku terus terbang balik ke Kedah . Sampai dekat asrama , cek nombor rumah dapatlah tingkat 4 . Woit , tinggi tu ! Matilah aku , hari hari kena panjat tangga yang entah berapa anak yang hendak didaki . 

Dengan penuh semangat aku ke rumah lama untuk ambik barang barang yang aku tinggalkan . Masuk saja tandas , otomatik mata aku carik baldi dengan alat kelengkapan mandi aku . Maunya terjojol keluaq bijik mata aku tengok bakul sabun aku yang isinya hanya tinggal ... 
siap ada nama lagi di baldi aku , boleh pulak lesap

AiKkk ??? Dah lah segala sabun mandi dan syampu dan colgate dah dikebas orang . Baldi aku pun hilang ! Tinggal 1 saja . Haiyaaa , memang bikin sakit hati betul . Time tu mood aku memang down gila segila gilanya . Rasa macam mau hentak hentak kaki dengan gaya yang cukup gedik . Bayangkan , sabun mandi pun mau diambik . Dah lah aku x bawa barang barang mandian dari Sabah . Yang ada pun cuma syampu dan berus gigi . Terpaksalah aku tebalkan muka minta sabun kawan . X kan pulak aku x mandi , dah lah terasa melekit lekit satu badan macam terkena lendir katak . Euwww ! YakSss ! Jam 1 pagi baru aku dapat lelapkan mata dengan aman dan damai .

Esoknya , dengan mood yang mengantuk tahap yang x dapat diselamatkan , aku gagahkan juga terjah tesco Mergong cari barang barang penting yang mesti dibeli . Haiyaaa , lari bajet aku . Hidup kena berjimat cermat ...
Dengan bakul kain sekali aku terpaksa beli . Bakul yang dulu lagi cantik tapi sayang ... dah dikebas orang !

Cucur lemak manis , kegemaranku :D

Harga : RM4.90
Bagi aku , mahal ! Sebab , selipar lanun aku lagi murah . Aku beli selipar biji biji ni pun sebab selipar lanun aku kena kebas juga , gRrrr ...
Harga : RM3.90
Murah kan ... murah kan ... made in Sabah tau !

tanpa warna , terasa ada sejuk sejuk pedas di bibir kalau pakai .

mee kari ... i like . kiranya mau makan time malam . alih alih lepas Isyak aku tertidur sampai Subuh . dan , mee kari telah basi tanpa sempat air liur aku merasa keenakan mee kari tu :(





Dalam 1 hari yang sama :
-  flight delay sejam
-  mengantuk tahap mata terpaksa guna batang mancis untuk dibuka
-  dapat pulak rumah aras 4
-  barang barang hilang
-  terpaksa angkut barang barang di rumah lama malam tu jugak ke rumah baru

Mula mula memang aku marah sangaTtt ... tapi , akhirnya kena redha . Itu semua ujian dari Allah . Mungkin Allah mau menguji sejauh mana tahap kesabaran dalam diri seorang insan yang bernama Nurul Adibah . Haaa , tiru macam saya ... sentiasa bersangka baik . CewaHhh :p setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya . Umo aku dah masuk 20 , fikiran kenalah matang sedikit . Janganlah terlalu kebudak budakan , cewaHhh . Weyh , ayat aku tu ! Jangan korang sibuk sibuk ciplak buat harta sendiri pulak . Ayat aku tu milik aku secara rasmi tau !






^_^






8 comments:

  1. sabar je lah, pernah jugak kena kat asrama.

    ReplyDelete
  2. Haaa, tu lah. kena redha jak lah :) mana tau org tu lbh memerlukan

    ReplyDelete
  3. Kesiannya kena kebas semua barang....

    ReplyDelete
  4. @AyueJean : hehe, tapi x jugalah semua barang kena kebas. redha ^^

    ReplyDelete
  5. hoho, sabun pun nk curi eh? hehe, tkpe-tkpe, dugaan kepada hambaNya yang sabar.. =3

    ReplyDelete
  6. @♛ Aina Ayunie ♛ : ha ah, tetiba sabun pun jadi mangsa curi

    ReplyDelete
  7. @Kesuma Angsana : thanks dear :)

    ReplyDelete

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb