Sunday, May 20, 2018

If I Am Not A Teacher

Assalamua'laikum

Ampa puasa dak? Kalau x ABC, jangan duk gatai xmau posa naaa.

Harini, aku sedaya upaya nak update belog & blogwalking. Moga dipermudahkan, ecewahhh...

Lama aku x update blog, tetiba muncul dengan entry 'election'. Pastu menghilang balik 😂 La ni, muncul balik dengan entry baru. Syukurrr, blog aku masih bernyawa biarpun nyawa-nyawa ikan 🐠🐠🐠

La ni, hidup aku memang busy. Mana nak ngajar budak, mana lagi nak belajar 😢😢😢 Terkejar-kejar den...

K stop
Panjang betul mukaddimah
Masih lom terlambat untuk aku update tentang hari guru 😏

Kalau di SMKE, hari guru kitorang 2 hari. 15 & 16/05/2018. Yang 15hb tu, kitorang start jam 2.30. Main game weyhhh. Kami dibahagikan kepada 9 kumpulan. So, untuk game, kena hantar 5 orang wakil. Game ni ada 3 station.

Station pertama, di Dewan Cemerlang SMKE. Letak biskut di pipi then kena usaha acanerrr nak makan biskut tu tanpa tangan. Yang joined game ni pun dah serupa zombie 😂

Station kedua di Bilik Seminar 1. Setiap group diberi 5 cawan kertas yang berisi pelbagai air. Ada 3 cawan berisi air gas, ada air kopi & air gula. Aku awal-awal dah pok yang berisi air gas oren tu 😆 Engkorang layan RunningMan kan? Tipulah kalau x layan. Ada game dorang yang kena minum air dalam cawan tu then kena flip cawan kertas tu sampai terbalik. Camtu lah game kitorang. Orang pertama kena minum air sampai habis then kena flip cawan tu. Kalau berjaya, baru orang kedua boleh minum air.

Station ketiga pula di gelanggang bola jaring. Aku ingat game baling belon beisi air. Rupanya kitorang kena bawa belon tu guna mulut ke tempat yang disediakan. 😥😥😥 Matilanak kalau tetiba pecah 😂😂😂 Group mana yang paling cepat, group tu la yang menang. Yang game ni group aku la yang menang 😛😛😛 Group lain x puas hati, kitorang main lagi sekali. TATAP juga group kami yang menang 😏😏😏
Time ni sebenarnya mau ambik gambar group (pakai topi putih). Tetiba ada pula ahli group lain sesat pi joined bergambar 😂 Thanks ketua kumpulan 5, cikgu Albert sponsor topi 😉

Penat main 😂😂😂


Esoknyaaa...
Ada penyanyi rockers,  yeayeahhh

Bincang apa tu? 😂

Guru-guru kena menggayakan pelbagai uniform mengikut tema 'If I Am Not A Teacher'. Pasai tu 16hb kitorang berwarna-warni. Ada yang jadi Chef, Lawyer, Doctor...

Bacaan ikrar tapi apa ntah aku tengok belah kanan tu. Nak cakap ada mamat handsome, x juga 😩😩😩

Ni sesi teacher's self-introduction. Kitorang kena explained dalam English

Malaih dah aku upload gambaq yang lain

Happy Teacher's Day 💋💋💋





2 comments:

  1. meriahnya hari cikgu.. hahaha kelakar mcm zombie dh hampa semua

    ReplyDelete
  2. selamat hari guruuuuu. doakan saya juga supaya dapat menjadi seorang guru. saya first time datang sini dan terus follow sini sebab suka dengan blog awak. kalau sudi meh lah singgah blog baru saya hihi

    ReplyDelete

Assalamua'laikum
Jangan lupa tinggalkan jejak anda di sini

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb