Sabahan Blogger

Tuesday, April 29, 2014

Kehidupan Saya, Sem 4

Assalamua'laikum


1) Duk asrama Faraby. Dapat rumah di blok C. Tingkat 4. Rumah no 8. Bilik B. Kesimpulannya = C 4-8 (B). Penat nak mampuih ulang alik dari tingkat bawah ke tingkat 4! T___T Tapi, berat tak turun :'(

2) Roomate, 2 orang ja :D Sorang Perak, i pulak belayar dari Sabah

3) Housemate, 7 orang. Perak. Kelantan. Terengganu. Selangor. Melaka. Pahang.

4) Keadaan cuaca : time panas, memang panas yang teramat. time sejuk, rasa macam berada kat Kutub Utara

5) Asal xda program ja time hujung minggu, jangan cari i kat asrama. Memang takkan jumpa! Habiskan masa round 1 Malaysia :p

6) Masuk sem 4 ni, i dah bertekad taknak kelas jam 0800 am ( jadual susun sendiri ), tapi... akhirnya... i dapat 3 kelas yang start jam 0830 am. kiciwa hati den :(

7) Sem 4 memerlukan banyak pengorbanan berjihad, terutama berjihad time nak naik bas

8) Sem ni, ambik 19 jam kredit. insyaAllah, doakan saya ^^

9) Skang ni, berjihad lawan sikap malas. Rasa sangat teruk sem ni, asyik escape kelas. huhu o.O

10) I tak suka tapau makanan, kengkadang boleh hilangkan selera makan. Kalo makan kat medan belakang, komprom akan duduk dekat ngann kipas besar

11) Suka pandang dorang dorang yang lain jantina, terutama yang sedap mata memandang. Konon konon menghayati keindahan ciptaan Allah ( padahal banyak lagi keindahan yang Allah beri boleh ditengok ) saja, gatal lebih

12) ok, tu ja. bye!






^_^




Monday, April 14, 2014

S To The A To The H To The A To The B To The A To The T

Assalamua'laikum

"Ukhuwah itu bukan terletak pada pertemuan
Bukan terletak pada manisnya ucapan di bibir
Tetapi pada ingatan seseorang terhadap saudaranya di dalam doanya..." -Imam alGhazali

Friendship is not how u forget, but how u forgive
Not how u listen, but how u understand
Not how u see, but how u feel
Not how u let go, but how u hold on

P.E.R.S.A.H.A.B.A.T.A.N
X akan cair dimusim panas
X akan beku dimusim dingin
X akan luruh di musim hujan
Tapi akan sentisa mekar
Walaupun bukan dimusim bunga

Jangan sesekali tinggalkan kawan untuk memiliki cinta seseorang...
Cinta boleh DICARI tapi kawan tiada GANTI 😱

Sahabat yang baik itu satu anugerah, x perlu yang berserban mahupun yang berpurdah. Cukuplah yang selalu mengingati Allah dan membimbing kita ke jalan Allah. Jika menemui sahabat seperti ini, hargailah dia sebaiknya 😃

Kita kawan biar ikhlas...

Tapi, kadang kadang yang kita panggil kawan tu lah yang kita x boleh nak percaya sangat

Khas buat si dia sahabatku yang banyak bersabar, terasa hati, menjaga hati aku dan yang sewaktu dengannya...

Aku telah pun sedaya x melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin berderai bagailan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku...

Oh Tuhan...
Tunjukkan ku jalan untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkanku kerana melukaimu
Moga ingatan ukhuwah yang dibina ke akhirnya...

Rasa takut kehilanganmu
Kini menjelma menjadi nyata
Ku x bisa menghindar...
Kata maaf x bisa menebus
Atas segala khilafku padamu
Kau merasa dibonekakan
Kau putuskan untuk pergi...
Ku coba tersenyum saat kau pergi
Meski lara hati menangis melepasmu
Andaikan kau tahu, kau sahabat yang sebenar benarnya S.A.H.A.B.A.T
Ingin rasanya aku memelukmu tuk terakhir kali sebelum kau pergi
Namun ku takut x mampu menahan air mataku...







😔😔😔😔😔😔




 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb