Friday, June 23, 2017

Giveaway Raya by Mrs Pip

Assalamua'laikum

Nak join? Klik SINI


Kenangan terindah di bulan puasa? Banyak sangat πŸ˜‚

Antaranya:

Aku dengan nakal berpisah tiada sejak dari kocik sampai dah cantik remaja ni 😜 Ketegaq, jadi tak kiralah bulan puasa atau di bulan yang lain ada ja yang aku buat boleh memeningkan palo otak mama bapa aku πŸ˜‚

Ada satu malam time bulan Ramadhan, masa tu aku dah skola menengah. Sebelum nak pi terawih di masjid, aku ngan siblings pegi main mercun depan rumah. Ngam-ngam time tu my mom letak keta depan rumah.

Main mercun mancis, dah bakar terus baling. Ntah kenapa, mercun mancis yang aku baling tu cantik landing atas bumbung keta my mom. Haaa soddahhh! Kakak aku dah panik; "cari penyapu, cari kayu untuk kasi jatuh mercun tu" Mulut dia ja kepoh, bukan pi cari pun apa yang dia sebut πŸ˜‚

Aku dengan yang lain kaku. Aku dah terbayang dah kalau meletup memang bocor la bumbung keta tu πŸ˜‚ Tiktoktiktok akhirnya meletup mercun tu atas bumbung keta 😱 Nasib alarm tak bunyi tapi pelik juga awat alarm tak bunyi sebab keta my mom sensitive sikettt 

Lima enam minit lepastu baru pegi gitau my mom. Risau juga kena flying kick ke apa ke sebab keta tu beb. Kereta! Nasiblah takda apa yang serius, cuma kesan mercun tu menghodohkan keta my mom. Bekas mercun tu nampak macam kesan cat keta luntur. Nasib jugalah keta tu colour hitam πŸ˜‚ My mom just geleng kepala. Sorry Mama πŸ˜–

Sekian kisah terindah aku di bulan puasa. Terindah ke? Kahkahkah! Ehhh, panjang rupanya yang aku taip πŸ˜‚

16 comments:

  1. Ooooo...nakalnya....nasib kereta x meletup, hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la, syukur keta tu masih boleh dipakai πŸ˜‚

      Delete
  2. Amboi NA berani rupanya main mercun, hebat.
    LZ penakut.. huhuhu

    ReplyDelete
  3. Selamat hari raya awak. Maaf zahir batin...

    ReplyDelete
  4. naaib xjadi apa kat kereta meletop ke apa...huhu seram sebenarnya kalau mercun2 ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah, risau juga jadi apa2 kat keta tu πŸ˜‚ sekarang x main dah mercun

      Delete
  5. nasib tak meletuplah kereta tu T__T

    ReplyDelete
  6. Tahniah awak..
    http://sukasukasurirumah.blogspot.my/2017/06/pengumuman-pemenang-giveaway-raya-by.html?m=0

    ReplyDelete
  7. nasib tak bocor bumbung kereta tu ya

    ReplyDelete

Assalamua'laikum
Jangan lupa tinggalkan jejak anda di sini

 
Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Nour Adieb